Voorkom misgelopen transacties bij een pinstoring
Op een pinstoring zit niemand te wachten. Gelukkig gebeurt het niet vaak, maar als het gebeurt is het voor zowel de winkel als de klanten erg vervelend. In juni 2019 was er een landelijke pinstoring. Bij verschillende winkels als Etos, Gall & Gall en Albert Heijn was het niet mogelijk om te pinnen. Dit zorgde voor veel onrust en misgelopen transacties. De oorzaak van de pinstoring was dat er geen contact kon worden gemaakt met het KPN-netwerk. Naast andere kleine storingen in 2019 zijn er in 2018 en 2017 ook grote storingen voorgekomen.
QR-Kassa als back-up bij een storing
Een pinstoring komt onverwacht en kan niet altijd direct worden verholpen. Het is verstandig om hier als winkel op voorbereid te zijn. Een back-up systeem als QR-Kassa is onmisbaar om achter de hand te hebben. QR-Kassa staat daarbij los van je kassasysteem. Dus of het nu om een pinstoring of een storing in het kassasysteem gaat, je kunt altijd betalingen ontvangen met QR-Kassa.
De betalingen ontvang je met een QR-code. Deze QR-code toon je met je mobiel aan je klant of je maakt van te voren een QR Betaallocatie aan.
Maak een kassa van je mobiel
Met enkele klikken maak je een QR Betaalterminal van iedere mobiele telefoon. De betaling wordt aangemaakt in je browser, vul vervolgens het bedrag in wat de klant moet betalen. Er verschijnt een QR-code in je scherm, laat deze scannen door de klant. De klant rondt het te betalen bedrag af in de eigen vertrouwde bankapp.
Test het zelf
Scan onderstaande QR-code met je mobiele telefoon via een QR scanner of via de camera en ervaar hoe een QR Kassa Terminal werkt.
Een QR Betaallocatie bij je kassa
Met een QR Betaallocatie heb je zelf geen mobiele telefoon of tablet nodig. De QR-code die de klant scant is geprint op papier. Zie het voorbeeld van de QR Betaallocatie van De Bakkerij. Het grootste verschil met de QR Betaalterminal is dat de klant na het scannen van de QR-code zelf het te betalen bedrag in geeft.
De QR Betaallocatie is een eenvoudige back-up bij een storing. Leg bij de kassa een QR Betaallocatie neer. Zo ben je altijd voorbereid op een storing en loop je nooit meer verkopen mis.
Hoe komt het geld op mijn rekening?
De gelden die je ontvangt met QR-Kassa komen allemaal veilig op je rekening terecht. In iedere QR-code zijn je eigen account en bedrijfsgegevens verwerkt. Aan je account wordt je bankrekening gekoppeld. Je ontvangt de gelden via een derdengeldenrekening op je eigen bankrekening.
Maak je QR-Kassa back-up aan
Ben je al klant bij ons? Login en start direct met het maken van je QR-Kassa back-up. Nog geen klant, maak dan een vrijblijvend account aan.
Heb je vragen? Neem dan gerust contact met ons op.
Meer informatie over QR-Kassa vind je op onze website.
Keep in touch
Ook via social media
Wij publiceren onze artikelen ook op social media. Volg:
Andere bekeken ook:
- Bent u zich al aan het voorbereiden op de nieuwe 1.5 meter maatschappij?
- QR-kassa blijkt ineens de veiligste betaalmethode van Nederland
- De Fokus bijlage van de Krant van West-Vlaanderen over het Belgisch Kinder Kanker Steunfonds en het doneren via QR-code
- Collecteren met een QR code zorgt voor explosieve groei donaties
- Het Woonkamerfestival in Huizen
www.digiwallet.be gebruikt cookies
With this we ensure that the website works and you can log in. Select one of the options below.